Opiniones sobre los videojuegos del alumnado de Educación Secundaria Obligatoria
DOI:
https://doi.org/10.21556/edutec.2011.38.386Keywords:
Videojuegos, Opinión de alumnos, Uso de los videojuegos, Tipos de videojuegos, Educación secundaria, Recursos educativos, Sexo, FormaciónAbstract
Presentamos parte de una investigación centrada en los videojuegos con 203 alumnos de Educación Secundaria Obligatoria. Abordamos tres objetivos: conocer la opinión que tienen los alumnos sobre los videojuegos, determinar qué tipo prefieren y conocer su opinión diferenciada por sexo.
Algunos resultados indican un consumo de videojuegos moderado, de uso habitual y que no reflejan diferencias por sexo. Los alumnos que más utilizan videojuegos tienen una opinión más crítica. Valoran su uso de forma positiva y centran el atractivo de los videojuegos en la diversión. Los alumnos no se fijan en para quién han sido diseñados los videojuegos, ni tampoco en el sexo que utiliza el videojuego.
Opinions about videogames of some students from Secondary Education
AbstractPart of a research report focused on the video game with 203 students in Secondary Education. Address three objectives: a) Knowing the opinion of students about video games, b) Establishing the type of video games they like, and c) Knowing their opinions according to their sex.
Some results indicate a moderate consumption of video games, commonly used and do not reflect gender differences. Students who use most video games have a more critical view.They value their use positively and focus the appeal of video games on the fun. Students are not set in for whom video games are designed, neither the sex used in the game.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
By submitting the paper, the authors assign the publication rights to the journal Edutec. For its part, Edutec authorises its distribution as long as its content is not altered and its origin is indicated. At the end of each article published in Edutec, the citation procedure is indicated.
The management and editorial board of Edutec Revista Electrónica de Tecnología Educativa do not accept any responsibility for the statements and ideas expressed by the authors in their work.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)